Searching...
Monday 21 September 2015
12:54 0

CARA HILANGKAN PARUT DENGAN MUDAH



Cara Nak Hilangkan Parut | Lama pulak blog ni sunyi sepi tanpa update cerita baru, apa cerita baru yang hangat dalam internet ni ye. Maaflah saya tak layan semua tu..hehe. Sebelum kita nak cerita pasal parut mesti korang semua pernah terluka di mana-mana anggota badan yang tak pernah hilang sampai sekarang ni.

Begitu juga saya, parut luka lama yang kemalangan dulu kala. Oklah kalau nak dipendekkan cerita dalam blogpost ni saya nak cerita berkenaan petua dan cara nak hilangkan parut yang korang alami sekarang ni. Sekarang ni ramai orang duk kalut nak cari produk hilangkan parutkan…


Kali ini korang boleh cuba cara macam mana nak hilangkan parut dengan mudah dan berkesan. Dengan testimoni yang terbukti dan hasil yang positif pasti korang akan mencubanya. Parut terdiri daripada 3 jenis iaitu Parut hipertrofi, Keloid, Parut atrofi.




Jenis-Jenis Parut

Parut hipertrofi
Parut hipertrofi atau timbul terbentuk sejurus selepas penyembuhan luka disebabkan oleh penghasilan tisu penghubung secara berlebihan. Parut jenis ini cenderung untuk timbul dan muncul di atas paras kulit di sekelilingnya tetapi kekal terbatas kepada kawasan kecederaan yang asal. Faktor-faktor risiko bagi parut yang timbul ialah jangkitan dan imobilisasi luka yang tidak mencukupi.

Keloid
Keloid juga dikenali sebagai parut yang membesar secara berlebihan. Ia muncul beberapa ketika selepas luka tersebut sembuh. Oleh sebab tisu penghubung dihasilkan dengan begitu banyak, parut tersebut membesar melampaui luka dan ke kulit yang sihat. Parut keloid menjadi lebih besar daripada kecederaan asal.

Parut pada bahagian tubuh dengan tegangan kulit yang tinggi lebih mudah menyebabkan pembentukan keloid. Agak kerap, kecenderungan genetik untuk mendapat keloid itu diwarisi. Keloid juga berlaku sepuluh kali lebih kerap pada mereka yang berkulit gelap.

Parut atrofi
Parut atrofi tenggelam sedikit kerana kekurangan kolagen. Dalam keadaan demikian, tisu parut menutupi luka tetapi tisu yang dihasilkan tidak mencukupi untuk mengisi kawasan yang rosak dengan sepenuhnya. Parut atrofi lazim berlaku selepas jerawat atau cacar air.

Oklah produk yang saya nak ceritakan adalah AZANIS SCAR SERUM yang mana fungsi dia menghilangkan parut dengan mudah dan berkesan.


“AZANIS SCAR SERUM adalah produk bumiputera yang boleh menghilangkan parut lama dan parut baru dengan mudah dan berkesan”

Antara Masalah Lain Yang Berkaitan Parut
Parut Kemalangan 10 tahun
Parut Jerawat
Parut jahitan luka
Parut gatal
Dan parut anggota badan yang berkaitan.




Produk ini telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) – NOT150301588K kerana kandungan bahan ini 100% dari bahan semulajadi. Bahan utama adalah Tocopheryl Acetate (Vitamin E) dan selamat di gunakan. Anda boleh guna Azanis Scar Serum tanpa ragu-ragu!




Testimoni AZANIS SCAR SERUM
Cara Nak Hilangkan Parut


Banyak testimoni yang telah terbukti berkesan parut yang telah hilang. Oklah tak cerita panjang lebar pergi cepat ORDER dekat bawah ni…

0 comments:

Post a Comment